onsdag den 23. april 2014

Aveda Paddle Brush anmeldelse



Jeg har netop købt mig en paddlebrush fra Aveda.
Og som navnet antyder så... ja, en "paddle-brush" er opkaldt efter en padle. Med andre ord kan du stikke den i vandet, hvis du sidder på en tømmerflåde og der er en haj forude, der sender dig "frokost"-øjne. Så stikker du denne børste i vandet og så padler du. Hårdt!!! Og så beder du til, at hajen bliver stukket af de spidse pigge...


Det er en najs, bred sag som er lavet af genbrugstræ fra Kina - og den er sådan set også lavet i Kina, så nej, ingen grund til at spørge om noget dér. 

Det jeg faldt for ved denne her lækre børste, var først og fremmest materialet - en træbørste er sådan noget gedigent håndværk (ihvertfald føles det sådan!) og så er den samtidig utrolig let! Træ er generelt tungt, men denne børste er simpelthen en fornøjelse at have i hånden og en ditto fornøjelse at bruge.

Til mine store labber er håndtaget dog nok liiige det korteste - men man holder godt på den alligevel. (vi kan ikke alle have en halv meter håndtag jo...)

Hvordan fungerer den der Aveda Padle-børste så?
Åhhhh. Præcis som den skal. Aveda Paddle Brush flåede mig for 180 kroner(!) på Amazon, men da jeg kom fra en ældre sag fra Stuhr, der også var en paddle-udgave, og i plastik, så var det her en læks opgradering. Jeg overvejede også denne børste fra Denman, men var på det tidspunkt ganske og ihærdigt træt af plastikprodukter. Og eftersom min frisør ville have det dobbelte for Aveda-dimsen, besluttede jeg at købe den på amacon.co.uk, hvor tolden er ikke-eksisterende og fragten koster (næsten) gratis.

Selve piggene er hårde og af sort plastik, og "puden" de sidder på er også hård - men stadig til at trykke på. Den har da ihvertfald også et lufthul i midten. 
Men den tager fat - og de 100 strøg håret skal have hver dag, bliver en fornøjelse, fordi piggene stimulerer hårbunden. 

Det eneste minus er, at plastikpiggene giver mig en smule flyvsk/elektrisk hår - men det er vel forventet, nu det er august og snart vinter... ahem. Nej. Det er ikke så fedt. Men det er til at leve med, når den er så lækker... Og en daglig fornøjelse ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar