søndag den 20. juli 2014

3 x tøselak fra Essies glimmer og metal-kollektion


En af de bedste ting ved sommeren og at være tøs sådan helt generelt, er at man kan lege med alverdens farver på neglene. Og en af de malerbutikker jeg elsker mest, hedder Essie.
Essie og jeg fandt hinanden engang i 2011, og siden er min samling vokset støt og roligt. Mest ovre i det pæne, polerede og lyse lyserøde... men siden har jeg da føjet en scarlet lovesong og et par brune flasker til samlingen. Denne gang however... der gik det lidt vildere for sig:


Lad mig præsentere den nye tøsetrio (fra venstra mod højre):

It's Genious
Nothing Else Metals
Buy Me A Cameo


Jeg kunne ikke modstå det lyselilla Nothing Else Metals-look og smurte det på tåneglene... Det blev en helt trandencental oplevelse. Har aldrig haft så skinnende negle før :P
I brug: Det skal dog med, at du helst skal give den en omgang dobbelt-lak. Sagen er nemlig med de hersens metal-tyksakker, at de hurtigt får huller og hakker i lakeringen og derfor har brug for enten en opfriskning undervejs - eller en virkelig god topcoat!

It's Genious ser meget mørk ud i flasken, men har brug for 2 lag, før den rigtige farve træder frem. Ellers bliver det en noget udvandet sag, må jeg sige.
I brug: Glimmerneglelakkerne fra Essie holder generelt godt, glimmeret sætter sig godt fast på neglen og er ikke så nemt at kratte af. Jeg har en "glimrende" (høhø) neglelak fra OPI, som opfører sig endnu mere som et barn med adskillelsesangst og der er konceptet det samme. Det bliver ved med at sidde fast i lang tid og skal nærmest gnides af med hårde bevægelser.

Buy Me A Cameo er en utrolig fin og diskret nude nuance, som vil gøre sig godt til de dage hvor man har lyst til lidt shine, men hvor det ikke må være pang. Den er helt fantastisk til brune sommergulerødder som mine, men er helt sikkert fantastisk om vinteren, hvor man kan tillade sig at male udenfor "stregerne" uden at det ses lynhurtigt ;-)
I brug: Perlemorslakkerne holder generelt dårligere. Om det skyldes de blendede fiskeskæl, der bliver trætte fordi de ikke er i havvand, eller det bare er sværere generelt at få en konsistent flydende mikstur, der også bliver siddende, ved jeg ikke. Men jeg bruger den alligevel, den er så fin og diskret...

Jeg blev nødt til at lave en farveprøve, så here goes...
Fra venstra mod højre: Nothing Else Metals, It's Genious (2 lag), Buy Me A Cameo, It's Genious (1 lag).



Ingen kommentarer:

Send en kommentar