onsdag den 19. september 2018

3 gode shampooer til en lækker hårbundsvask

Foranlediget af min forrige blogpost om hoved- og hårbundsvask samt det faktum, at jeg på denne blog altid selv er fortaler for det naturlige, ikke-silikonistiske valg i både shampooer og hudpleje, så tænkte jeg, at det var oplagt med 3 forslag til shampooer, hvis du har brug for indspark til din perfekte hårvask. 

3 shampooer, der er perfekte til en god hår-dag:

1. kandidat: YAZ Flower Power organic chamomile shampoo
Det er godt nok et par år siden jeg sidst har haft fingrene i denne her sag, men jeg husker den som værende 100% naturlig (stort set), lækker, drøj i brug og vigtigst af alt: Mild og blød og plejende for hovedbunden, der fik en dejlig let følelse, selv i mit kraftige garn. Den er for lækker til lååve, og svømmehalsvenlig med sit nedadvendte dispenser-design. Danskproduceret og uden alle de grimme stoffer. 



2. Vølve Pebermynteshampoo (Shampoo nr. 3). 
Det er jo ingen hemmelighed, at jeg er totalt verliebt i Vølves produkter, så jeg undskylder på forhånd min fan-love. Der er dog ingen af disse produkter, som er betalt eller sponseret skal det lige siges. Vølve er håndlavet ude på Frederiksberg i et hyggeligt kælderlokale og dermed lokalproduceret. Den indeholder ingen grimme stoffer - og produkterne er så milde, at de kan bruges til at helbrede alt fra eksem til ødelagt hårbund. Denne her shampoo var med til at samle min egen ødelagte hårbund op, efter jeg havde smadret den med Kerastases designer-shampooer, så hep for helvede! 

Thea, der er kvinden bag Vølves produkter, står selv bag disken, og rundt om i landet kan du finde små butikker, der har udsalg af Vølves produkter. Se voelve.com for mere info.




3. Rituals - Samurai pebermynte shampoo

Jeg stod i lufthavnen og skulle have en shampoo under 100 ml. med i flyveren.
Der stødte jeg på denne fikse serie fra Rituals, der har lutter (næsten) gode naturlige sager i flasken - og min hårbund følte sig fantastisk bagefter, med den der pebermynte-kilden som en god, kraftig pebermynte-olie giver!

Rituals Samurai-serie fandt jeg senere ud af var til mænd - men i betragtning af, at min hovedbund sagde glade lyde, tænker jeg, at det vil din hovedbund måske også gøre, når du har vasket den i det her - så pyt med farven, for den er mere unisex end den er til enten mænd eller damer. Kan du lide pebermynte? Så er det den du skal hapse ned fra hylden. Endda til en fair pris også! 85 kroner for 250 ml. er særdeles acceptabelt for en næsten naturlig shampoo.

Køb Rituals Samurai pebermynteshampoo her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar