onsdag den 7. maj 2014

Redken Smooth Lock Conditioner



Lad mig slå 1 ting fast: Silikone (dimethocone) er godt til nogen ting - og noget L... til andre.
Silikone i cremer - føj for fanden!
Silikone i shampooer - hvad har du GANG I?!!!

Silikone i balsam - MMm, come to mommy!!!

Hvorfor er der forskel?
Fordi silikone i en balsam hjælper balsammen med at opnå præcis det den skal - nemlig glatte ud. Balsam er ligesom skyllemiddel: Det skal gøre subjektet blødt og eftergivende og mindske krøller.

Og det gør denne balsam.
Men silikonen kommer ikke i nærheden af min hud i en balsam - hverken hårbund eller ansigt, thi den jo rent faktisk skal i spidsen af lokkerne, æih?
Derfor kan silikonen og jeg være bedstevenner på nogen punkter - og hade hinanden som pesten på andre. Redken Smooth Lock balsam er en af de undtagelser jeg gør, når det gælder silikone. For det virker jo, det skidt...

Hvordan virker det?
Det gør mit lange, tykke hår glat som en nonnekind og fyldigt og blødt, så det ikke flagrer rundt om hovedet på mig som englelokker.
Det er en "smooothing" balsam, dvs. at den gør det glat. Og jeg har kun 1 ting at sige til de langhårede: KØB LORTET! Du vil mærke en verden til forskel i forhold til det almindelige Sunsilk eller Elvital crap der ellers findes, fordi Smooth down også har fugtgivende ingredienser i sig - mens de billige stort set kun indeholder silikone (som gør håret godt fedtet).

INGREDIENSER i Redken Smooth Down conditioner
Aqua/water, cetearyl alcohol, parafinium liquidium, cetrimonium chloride, parfum, glycerin, phonoxyethanol, behentrimonium chloride, hexyl cinnamal, prunus amygdalus oil/sweet almond oil, limonene, chlorhexidine, dihydrochloride, linalool, amodimethicone, arginne, hydrolized soy protein, citric acid, benzyl alcohol, trideceth-5, trideceheth-10, hydrolyzed vegetable protein, pg-propyl, silanetriol (D49043/1)

Og ja - der er parafinium liquidium i - men igen: Det skal bare i mit hår. Mit hår er ikke min hud. Og det kan jeg godt leve med. Så længe den bare bliver i spidserne og ikke kravler op til min hovedbund - for så bliver vi edderdælme uvenner!!!!
Men hår er relativt dødt væv og denne balsam betyder, at der kun skal klippes 3-4 cm af mine spidser, når jeg kommer til frisøren med et halvt års mellemrum...

Selvom man giver 230 kroner for en balsam, så er denne lille goodie hver en penny værd. Når det kommer til shampoo derimod... Så giver jeg til gengæld ikke meget for Redken. Så er det noget helt, helt andet vi snakker....

- YAZ Flower Power Shampoo
- Vølve Pebermynte Shampoo
- Macademia Rejuvenating Shampoo 

...for at nævne nogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar